Spil Visning

Fra HTX Arduino
Spring til navigation Spring til søgning

Visningen af et spil kan indeholde mange elementer, men grundlæggende set skal det vise spillets tilstand ud fra spillets Data-model.

Det er vigtigt at man får en fornuftig data-model, der svarer til den visning man ønsker spillet skal have.

Visningen skal primært komme fra data-modellen, og ikke direkte fra bruger-inputtet (det skal påvirke data-modellen) og heller ikke fra tiden, som også skal virke ned i data-modellen.

Spiludvikling - Processing
Bruger-input mousePressed() - mouseReleased() - mouseClicked() - mouseMoved() - mouseDragged() - mouseX og mouseY - mouseButton - mousePressed - keyPressed() - keyReleased() - keyTyped() - key - keyCode - keyPressed - Flere taster
Data-model Objekt Placering - Objekt Hastighed - Spilleplade - Flere Objekter - Array i Spil - 2-dimensionelt Array - Spil Hop - Highscore - Start-skærm
Visning Rektangel - Cirkel - Spilleplade - Grafikobjekter - Farver i Spil - Kollision
Spil-tid frameRate - Objekter i Bevægelse - Spilletid - Spil Opdatering - Udvikling i Tid
Objekter Objekter i Bevægelse