MouseDragged()

Fra HTX Arduino
Spring til navigation Spring til søgning

Eksemplet tager udgangspunkt i referencen på processing.org[1].

Eksemplet herunder viser at mouseMoved() kun kaldes når der ikke er trykket på en museknap, mens det er mouseDragged() der kaldes når der er trykket på en musetast.

En anden interessant forskel er at mouseMoved() ikke kaldes når musen kommer uden for program-vinduet, mens mouseDragged() bliver kaldt også uden for programvinduet, så man kan godt trække noget "uden for" programvinduet.

String tekst = "";
void setup() {
  size(200, 100);
}

void draw() {
  background(0);
  text(tekst, 10, 25);
}

void mouseMoved() {
  tekst = "Moved " + mouseX + " " + mouseY;
}

void mouseDragged() {
  tekst = "Dragged " + mouseX + " " + mouseY;
}


Referencer

  1. mouseDragged() på Processing.org
Spiludvikling - Processing
Bruger-input mousePressed() - mouseReleased() - mouseClicked() - mouseMoved() - mouseDragged() - mouseX og mouseY - mouseButton - mousePressed - keyPressed() - keyReleased() - keyTyped() - key - keyCode - keyPressed - Flere taster
Data-model Objekt Placering - Objekt Hastighed - Spilleplade - Flere Objekter - Array i Spil - 2-dimensionelt Array - Spil Hop - Highscore - Start-skærm
Visning Rektangel - Cirkel - Spilleplade - Grafikobjekter - Farver i Spil - Kollision
Spil-tid frameRate - Objekter i Bevægelse - Spilletid - Spil Opdatering - Udvikling i Tid
Objekter Objekter i Bevægelse