Kategori:Agile metoder

Fra HTX-Arduino
Skift til: navigering, søgning

Agile metoder udspringer fra et ønske om at være mere bruger centreret i sin udvikling. Med udgangspunkt i brugerens behov laves en prototype, som efterfølgende kan evalueres i en brugertest. På baggrund af testen kan vi så forbedre produktet, lave en ny prototype og teste igen. Det bliver vi ved med indtil brugerne og vi er tilfredse med produktet.

Figur 1. Brugercentreret udvikling
Figur 1. Brugercentreret udvikling[1]

Fordelen ved denne metoder er at vi får testet vores ide, og sikrer os at løsningen er anvendelig. Ulempen er, at en evolutionært udviklet prototype ikke er så vel struktureret og robust. Derfor vil der ofte være behov for en efterfølgende udvikling af produktet (med brug af fasemodel lignende metoder).

Et andet problem med agile metoder er, at det er svært at lægge en plan, når man ikke ved, hvad der skal udvikles. Derfor benytter man ofte planlægningsmetoden SCRUM, hvor man ikke planlægger et helt projektforløb, men blot det næste gennemløb (sprint).

Referencer

  1. User Experience fra Mitchell.com

Sider i kategorien "Agile metoder"

De nedenstående 3 sider er i denne kategori, ud af i alt 3.